قابليت ديده شدن تبليغ و تاثير آن در سئو
به تازگي در كانادا تحقيقي به وسيله متخصصين ديجيتال سئو در مشهد ماركتينگ انجام شدهميباشد با مقصود اينكه چه نوع تبليغي بر يوزرها تاثير خواهدگذاشت؟ و چه فاكتورهايي براي توفيق يك تبليغ در وب دخيل ميباشند؟ اين تحقيق در 2 جهت آناليز شده است: نصيب اوليه، نظرسنجي آنلاين از 1400 شركتكننده براي دادههاي يه خرده و بخش دوم، مطالعه اخلاق و رفتار بصري مخاطبين اينترنتي.
دادههاي اندازهگيري گرديده دراين تحقيق عبارت بودند از:
-مقطع مجال اولين بازديد استفاده كننده چه دوران هنگامي نياز ميباشد تا يوزرها اينترنتي متوجه يك تبليغ شوند؟ يعني بازه زماني وقتي كه مخاطب براي اولي توشه به تبليغات نگاه مينمايد و داده ها بصري اول را اخذ مينمايد كه در اصل در بين 100 تا 300 ميلي ثانيه ارتفاع مي كشد و در هر ثانيه، 3 تا 4 سكو به تبليغ نگاه مياندازد.
- تك تك زمان فرصت بازديد: مخاطب چه بازه زماني هنگامي مخاطب تماما تبليغ را مشاهده و چك مينمايد؟
- تعداد دفعات مشاهده گرديده تبليغ: چنددفعه استفاده كننده برگشته و مجدد تبليغ را ميبيند و آناليز مينمايد؟
- درصد مشاهده: درصد كمپاني كنندگاني كه به تبليغ نگاه كردهاند.
- درصد كليك: درصد كمپاني كنندگاني كه بروي تبليغ كليك كردهاند.
"در فيض، يافتههاي اين تحقيق به توليد برنامهتبليغاتي قدرتمندي پيشنهاد كردهميباشد كه در جايگاه اوليه امكان نفوذ بصري داشتهباشد و در رتبه دوم همگي فاكتورهاي موردنياز (پباده سازي،تكرار، محل قرارگيري، داراي ربط بودن) در آن به تناسب رعايت گردد."
تبليغ داراي ربط:
براساس تحقيق اعمال گرفته، ثابت شده است تبليغات اينترنتي كه داراي ربط به عمل فعلي يوزرها ميباشند 80% بيشتر از تبليغات بي ربط گزينه دقت قرار ميگيرند. افزون بر آن، تبليغات مربوط به جستجوي يوزرها در اينترنتوبسايتها نيز 2/5 برابر بيشتر از روش موتورهاي كاوش معرفي گرديده و واحد سنجش كليك آنها نيز 5 برابر بيشتر از اطلاع رسانيهاي غير داراي ارتباط ميباشد.
برچسب: سئو در مشهد،
ادامه مطلب